Haveflora

Haveflora

torsdag den 10. maj 2012

Dejlig regn - uff snegle!


Skønt med regn i går og i nat! Desværre dukkede dræbersneglene frem, og så går jagten! Jeg plejer at hakke dem over med en håndskovl men i går købte jeg for første gang ferromol, så det vil også blive taget i brug men kun moderat, da jeg også har vinbjergsnegl i haven.


Denne bunddække er køn med hvid/grønne blade og se hvor flot blomsterne er, når man kommer tæt på!




Jeg tror det er en japonika den hedder, der blomstrer overdådigt med hvide skønt duftende blomster.



12 kommentarer:

  1. Dine gule blomster er ualmindelig yndige. Ved du, hvad de hedder? Ja, nu myldrer sneglene frem, og det er nok en god idé med ferromol. Jeg plejer at samle dræbersneglenes sammen, men det er et stort arbejde.

    SvarSlet
  2. Jeg ved det ikke, men det ligner lidt en Guldnælde men jeg ved ikke om de kryber langs jorden som min gør.

    SvarSlet
  3. Jeg bruger også Ferromol - jeg "serverer" det i små pavillioner hvor taget er så lavt, så vinbjergsneglene ikke kan komme ind og æde det. Du kan lave noget hjemmelavet med mælkekartoner o.lign. hvor der kun er en lav sprække hvor dræbersneglene kan gå ind og æde af Ferromolkornene.
    Det er en guldnælde - den har de typisk hvidplettede blade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er rigtig glad for tippet med kartoner :-))
      Guldnælde er da også et passende navn til sådan en fin sag!

      Slet
  4. Fine fotos af din Guldnælde. jeg synes det er sjovt med makrofotos.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var da heller ikke klar over blomsterne på guldnælden var så smukke før jeg fik forstørret fotoet op. Det er jo svært nogengange og kravle rundt i jordhøjde :0)

      Slet
  5. Hej jeg har været på rundtur her i blogland, og faldt over din blog. jeg har gjort mig til fast læser. for det er en rigtig fin blog du har med masser af super flotte billeder af din have. Ha en dejlig aften.

    SvarSlet
  6. You have such a beautiful garden and blog, and your photographs are gorgeous! I am not familiar with the yellow flowers, but I do know a little about killer snails as I used to have them in my shady California garden.
    Enjoy your weekend & lovely garden!
    ~ Zuzu

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you very much! The yellow flower I discovered is a Goldnettle, in danish anyway :-)
      May you have a wonderfull day :-)

      Slet
  7. Hej er det ikke en skimming du har det er en dejlig plante som blomstre tidligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det kan være det er en skimming. Jeg vil prøve og google skimming ;-)

      Slet
  8. Skimmia japonica Rubella, famdt jeg frem til.

    SvarSlet