Haveflora

Haveflora

tirsdag den 8. maj 2012

Jernbænken i skvalderkål


Jeg fik for en del år siden foræret denne gamle jernbænk med bord og stole til. Desværre er bænken tæret igennem, så man ikke kan sidde på den, så nu står den til pynt og til fodersted til fuglene i stedet.

Jeg har tænkt mig at købe klematis til at vandre rundt på den. Det vil da se kønt ud, ikk! Det er i øvrigt enormt smukt når skvalderkålen blomstre omkring bænken, når den tid kommer.




Indianer-tulipan


Rabarberen er lækker nu!


Magnolia i morgensolen



Snebold eller viburnum burkwoodii dufter vidunderligt.





Levesia købte jeg i Silkeborg på torvet. Den er skøn!


Spansk magurit i krukke på flise-terrassen





12 kommentarer:

  1. Jeg kan godt lide din positive indstilling til skvalderkålen, og du har selvfølgeligt ret den er smuk når den blomstrer. Bænken er meget yndig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan jo lige så godt blive venner med den, når nu den altid dukker op : 0)

      Slet
  2. Ja en klematis vil da være helt perfekt. En meget skøn jernbænk til pynt. Din krukke er også meget sød. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er lige kommet hjem med to klematis fra silvan til i alt 90 kr. Krukken er vist italiensk, og den kommer ind hver vinter, da jeg er meget glad for den. :))

      Slet
  3. Jo, det vil se meget smukt ud med en klematis, der snor sig rundt om din jernbænk! Sikke en god idé at du bruger den som fuglefoderplads, og det er nogle dejlige billeder, du viser her!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan se bænken fra mine to store stuevinduer, og om vinteren hvor fuglene jo især kommer og spiser, er det så kønt at se dem hoppe rundt på den.

      Slet
  4. Meget smukt billede af bænken i skvalderkålen. Det vil helt sikkert også blive et meget smukt syn, med en klematis - god ide :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har jeg købt en rosa og lyslilla klematis; så nu må jeg vælge!

      Slet
  5. Hvor er det en smuk gammel bænk. Den pynter der hvor den står.
    Tak for dine smukke billeder.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og dejligt du kigger forbi, da du jo ellers har meget at se til i din dejlige store have!

      Slet
  6. JO, det vil blive smukt med klematis mellem skærm-knibliingerne omkring bænken!

    SvarSlet
  7. Jeg glæder mig nu til at plante dem!

    SvarSlet