Haveflora

Haveflora

mandag den 7. maj 2012

En tur i Lille Malund

Her er lidt stemnings billeder fra Lille Malunds Have som jeg besøgte i sidste uge efter anbefaling fra Lisbeth. Det var en skøn oplevelse, da haven er utroligt varieret beplantet, og mange af planterne jo er gamle, helt tilbage fra 1962, mit fødeår i øvrigt. Jeg vil besøge haven igen, når jeg er på de kanter det sikkert og vist, og gerne når roserne står i fuld flor.

Rhododendron Haven som ligger tæt ved må vente til næste gang jeg kommer. Min nakke kunne ikke holde til flere blomsterkig men heldigvis var der også rigtig mange rhodo'er at se i Lille Malunds Have. Så fik jeg jo også anbefalet Viborg Borg- og bibelhave af Dorthe, dem vil jeg også besøge.



















De sidste to billeder herover, er Trillium. Netop disse to købte jeg med hjem til haven plus et par Iris.

Denne smukke mis fulgte os igennem ruden på vores vej ind i den Japanske Have. Jeg tror efter størrelsen at dømme, at det er en Maine Coon eller Norsk Skovkat.






8 kommentarer:

  1. Der ser dejligt ud!

    Det gør der nu også i dit terrassehjørne!

    Havesmil fra Marianne med
    Den helbredende have

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Der nydes også mange timer i det hjørne.
      Blomsterhilsner herfra :)

      Slet
  2. Det ser ud til at have været en god tur... Den må jeg lige have ind på besøgskalenderen ;))
    Glæder mig helt vildt til juni, der skal vi med et vennepar til Haven i Hune med overnatning. Nu vi er deroppe skal vi også besøge Henriettes Have. Hun har været ansat hos Anne Just, og hendes have ser også lækker ud på hendes hjemmeside..

    SvarSlet
    Svar
    1. Haven kan varmt anbefales.
      Hune haven er da også meget eftertragtet her på bloggen, kan godt forstå du ser frem til den overnatning:-)) jeg vil bestemt også gerne besøge den. Og så hendes malerier!- de er bare så smukke. Du må endelig lægge billeder ud når du kan fra besøget.
      @@@
      /. /. /
      :-))

      Slet
  3. Tak fordi du delte din oplevelse her. Skønne billeder; jeg nød turen.
    :-) Dorthe

    SvarSlet
  4. Hvor er det smukt at se billeder fra din tur! Jeg glæder mig til at besøge Sofiero om nogle uger og opleve rosenhaven og de blomstrende rododendron.

    SvarSlet
    Svar
    1. Overvejede Sofiero på min fødselsdag her d. 20 men ved ikke om der er nok der blomstre endnu. Der er du nok mere sikker. Var et år på Kullen og ved godset Krapperup d. 20, der var flotte store rododendron og azalier i haven.

      Slet