Haveflora

Haveflora

lørdag den 26. maj 2012

Forvandling


Når jeg tager kameraet frem og tager billeder, er det tit overraskende når jeg beskærer billedet på computeren, og kommer helt ned i dealjen. Blomsterne forvandler sig, og jeg ser dem på en helt ny måde. 

Så i dag var jeg på fotojagt bla. i græsset, og lod kameraet dykke ned under akelejerne, for at se havd forvandling jeg ville opleve.







Bjergknopurt er bjergtagende, når jeg zoomer ind.







Mælkebøtter forvandler sig virkelig fra blomst til frø, 
og Bellis er vældig sød tæt på.








Her er jeg kommet ned under akelejerne.




En af de sidste tulipaner flammer i skønhed.



14 kommentarer:

  1. Det ser supergodt ud, når du er så tæt på planterne. Jeg bruger også somme tider at beskære i billederne, så man kommer tættere på.
    Rigtig gode billeder du har taget, mælkebøtten ligner jo en allium, når man går tæt på.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Allium - ja det kan jeg godt se når du siger det! Jeg kunne give frøstandene en klat farve så fik jeg dobbelt gevinst ;0)

      Slet
  2. Bellis er skønne - en rigtig græsplæneblomst! Meen jeg synes nu også at mælkebøtte i frøstand er smuk at skue!
    Bjergknopurten er god i skærehaven og blomstrer i et væk fra nu og længe længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så en hel mark med mælkebøtte frøstande i modlys i går fra bilen - det var et fantastisk skue!
      Jeg er ret glad for knopurten, netop også pga. holdbarheden.

      Slet
  3. Wow, helt vidunderlige billeder! Nærbilleder er betagende, og man ser detaljer, som man normalt ikke lægger mærke til. Dit bilede at tulipanen ligner et maleri. En dejlig pinsedag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har jo set du også er vældig god til tæt på! Tulipaner gemmer på mange hemmeligheder hvis man kigger ind i dem ...
      :-) god pinse til dig også!

      Slet
  4. Du er rigtig god til at gå tæt på. Jeg synes nemlig godt, at billedet ind imellem så kan blive temmelig grovkornet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) - jeg øver mig lidt for tiden men skal nok også styre mig lidt ;0)

      Slet
  5. Skønne billeder man bliver glad af... Jeg har lige gået og mumlet over at bellis tager rigeligt over i græsplænen, men når jeg ser den fra din vinkel er den jo KUN smuk! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de små bringer også haveglæde! Jeg går og pusler om de bellis der dukker op under roserne ...- forstiller mig det vil se yndigt ud når roserne blomstrer med bellis som bunddække. :-)

      Slet
  6. Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig Pinsedags aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak;-)
      Nu er det godt nok blevet koldt, 8-9C her! Hvordan oppe hos dig?
      God dag til dig :)

      Slet
  7. Molto belle le tue fotografie, brava!! buona giornata....ciao

    SvarSlet
    Svar
    1. Molto gracias ;-) mange tak ;-)

      Slet